Google Analytics na Drupalu – jak zintegrować i dlaczego warto?

Google Analytics na Drupalu - jak zintegrować?

Jeżeli zależy Ci na skutecznej stronie internetowej, zainstalowanie Google Analytics na Drupalu to już niemal obowiązek. W ten sposób uzyskasz cenne informacje, które pomogą Ci usprawnić działanie witryny, m. in. jej konwersję. Sprawdź, jak łatwo zaimplementujesz Google Analytics na swojej stronie Drupal.

Google Analytics na Drupalu – dlaczego warto zainstalować?

Śledzenie statystyk strony to niezwykle ważny element pracy marketera i dewelopera. Narzędzie Google’a jest pod tym względem niezastąpione – okazuje się prawdziwym numerem 1, jeżeli chodzi o analitykę strony. Można do tego celu wykorzystać m. in. specjalny moduł pozwalający na sprawną integrację. Ilość dostępnych kursów w sieci potwierdza tylko popularność i funkcjonalność tego rozwiązania.

Zalety Google Analytics dla strony internetowej

Zainstalowanie Google Analytics na stronie na Drupalu to liczne korzyści dla Twojej strony internetowej. Dzięki niemu możesz:

  • uzyskać wiedzę na temat odwiedzających – sekcja Pozyskiwanie dostarcza cennych informacji na temat tego, w jaki sposób użytkownicy trafili na Twoją stronę. Dzięki niej dowiesz się również, ile osób odwiedziło ją po kliknięciu linku w wynikach wyszukiwania, a ile z płatnych reklam czy mediów społecznościowych.
  • uzyskać informacje o najczęściej odwiedzanych witrynach – za pomocą sekcji Zachowanie dowiesz się, które strony są odwiedzane jako pierwsze w serwisie, na które podstrony użytkownicy przechodzą w następnej kolejności i ile czasu na nich spędzają.
  • rozpoznać podstrony generujące największy ruch – Google Analytics pozwala zidentyfikować strony najczęściej odwiedzane i mające największy współczynnik konwersji.
  • optymalizować konwersję – Google Analytics umożliwia skonfigurowanie śledzenia konwersji, określając takie cele jak wypełnienie formularza czy zapisanie się na newsletter. Pomoże to ocenić, co konwertuje, a co wymaga poprawy.

Specjalny moduł pozwoli Ci śledzić odwiedziny według indywidualnych potrzeb, usuwając ze statystyk zbyteczne elementy. Dzięki temu analiza przebiegnie jeszcze sprawniej i szybciej.

Jak zainstalować Google Analytics na Drupalu?

Moduł Google Analytics, jak już wspomniano, służy do integracji statystyk Googlowskiego narzędzia ze stronami opartymi na CMS Drupal. Integracja jest dziecinnie prosta. Wystarczy kilka kroków. Po pierwsze, najpierw musisz utworzyć konto Google Analytics przy pomocy poczty Gmail. Po zalogowaniu przejdź do Administracja i w menu w miejscu Konto wybierz Utwórz nowe konto. Następnie wybierz Witryna lub Aplikacja mobilna. W sekcji Konfiguracja konta wpisz nazwę konta, która powinna być na tyle konkretna, aby później nie było problemu z jej identyfikacją na liście. W kolejnym kroku zaakceptuj ustawienia domyślne. W części Konfiguracja usługi wpisz nazwę strony internetowej lub aplikacji. Na koniec podaj adres URL, branżę oraz strefę czasową raportowania. W części Ustawienia udostępniania danych skonfiguruj swoje ustawienia. Po tym kliknij Pobierz identyfikator śledzenia.

W kolejnym kroku musisz zainstalować moduł Google Analytics na swojej stronie Drupal. Gwarantuje on elastyczną integracją Google Analytics z Drupal 8, którą co więcej można łączyć z innymi modułami. Przejdź w panelu administracyjnym do Konfiguracja –> System –> Google Analytics. Sprawdzisz tu ustawienia modułu, jak również wkleisz skopiowany identyfikator śledzenia. Należy to zrobić pod identyfikatorem usługi internetowej. Śledzenie wyświetleń strony jest w module domyślnie włączone, ale można skonfigurować wiele innych ciekawych funkcji.

Moduł Google Analytics – korzyści dla strony na Drupalu

Jaki korzyści dla strony wynikają z posiadania modułu Google Analytics? Oto najważniejsze funkcjonalności:

  • śledzenie wielu domen lub kilku subdomen jednocześnie,
  • śledzenie bądź wykluczanie określonych użytkowników lub stron,
  • monitorowanie rodzaju śledzonych linków (przychodzące, wychodzące, linki do plików),
  • monitorowanie pobieranych plików z serwisu,
  • obsługa niestandardowych wymiarów i danych za pomocą tokenów,
  • obsługa ulepszonej funkcji atrybucji,
  • wsparcie w zakresie Google AdSense,
  • anonimizacja adresów IP,
  • śledzenie ID użytkownika na różnych urządzeniach,
  • tryb debugowania z analytics_debug.js.

To zaledwie część możliwości, jakie oferuje moduł Google Analytics na Drupalu. Funkcjonalność narzędzia poprawi zainstalowanie dodatkowego modułu Drupal, czyli Google Analytics Reports, który śledzi dane w formie raportów graficznych.

Instalacja Google Analytics na Drupalu przez GTM

Google Analytics zainstalujesz również na swojej stronie na Drupalu przy wykorzystaniu Google Tag Managera (GTM).

Google Tag Manager

Aby skorzystać z tej metody, należy zainstalować moduł Google Tag Manager na swojej stronie na Drupalu. Dzięki temu integruje on witrynę z narzędziem. Możesz go uruchomić za pomocą ścieżki Konfiguracja –> System –> Google Tag Manager. Następnie wybierz Dodaj dział, gdzie dodajesz nazwę i wklejasz skopiowany identyfikator kontenera utworzonego w GTM.

Moduł GTM na Drupalu

Jak uzyskać identyfikator? Należy stworzyć konto w Google Tag Manager. W tym celu wybierz Utwórz konto, następnie stwórz konto i kontener, uzupełniając dane. Na końcu sprawdź poprawność wdrożenia kodu w raporcie Czas rzeczywisty w Google Analytics lub przy pomocy Google Tag Assistant.

Monitorowanie statystyk na Drupalu – podsumowanie

Popularność Google Analytics wśród użytkowników Drupala powinna zachęcać do jak najszybszego wdrożenie tego rozwiązania u siebie, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś. Nie jest to czasochłonne i wymagające. Z naszą krótką instrukcją uda Ci się to zrobić szybko i sprawnie, a jeśli trzeba, pomoże Ci w tym Drupalowa społeczność. Korzyści są natomiast nie do przecenienia ze względu na liczne funkcje oferowane przez to darmowe narzędzie Google’a.

Zależy Ci na skutecznej stronie na Drupalu? Zrobimy ją dla Ciebie
Udostępnij
Oceń artykuł:
4.3
Ocena: 4.4 Liczba głosów: 6